XXI wiek to czasy obrazów, dźwięków oraz prostych i wygodnych rozwiązań. Długie treści są zastępowane zwięzłymi, wręcz hasłowymi przekazami. Trudno utrzymać pełną koncentrację wśród wielu rozpraszaczy, ale również cyfrowych udogodnień. W celu zaznaczenia obecności firmy na rynku, a przede wszystkim w umyśle konsumenta, warto zaangażować się w realizację kampanii youtube ads. Dzięki opracowaniu przemyślanej, spójnej strategii uzyskasz upragnione wyniki sprzedażowe, docierając do grupy klientów zainteresowanych Twoją ofertą.
Zebraliśmy kilka “za” i “przeciw” wykorzystaniu youtube ads (już teraz możemy wspomnieć, że zalet jest znacznie więcej). Opisaliśmy również schemat działania przy tworzeniu kampanii reklamowej. Nie czekaj, sprawdź, jak możesz wypromować markę na kanale YT.
Argumenty “za” YouTube Ads
Dla każdego odbiorcy, przekaz audiowizualny jest bardzo wartościowy i przynosi wiele korzyści. W naszym opracowaniu wskazaliśmy kilka profitów, które dostarcza nam youtube ads. Do tego zaszczytnego zbioru zaliczymy:
- Bezpośrednia interakcja z gronem odbiorców. Nieco bardziej nieformalny kontakt sprzyja łatwości w odbiorze przez publiczność oferowanych produktów czy usług.
- Dotarcie do targetu firmy. Podejmując odpowiednie działania w strategii reklamowej na YT, skierujesz przekaz do potencjalnego grona odbiorców.
- Sprzyjająca analiza efektywności reklamy. Za pomocą założonego konta w Google Ads i YouTube zweryfikujesz liczbę wyświetleń oraz określisz budżet przeznaczony na działania promocyjne.
- Emocjonalne wrażenia wśród oglądających. Połączenie ruchomych obrazów i dźwięku sprawi, że zainteresowanie Twoją ofertą wzrośnie.
Argumenty “przeciw” promocji na YT
Mimo, że jest ich znacząco mniej to jednak warto o nich wspomnieć. Chociaż pieniądze to
nie wszystko, to inwestycja w reklamę na YT wymaga pewnych nakładów finansów. Spokojnie, nie aż takich, jak w przypadku reklamy telewizyjnych. Jeżeli jednak oszczędnie podchodzisz do promocji marki w Internecie, realizacja youtube ads może okazać się niemożliwa. Poziom inwazyjności jest wyższy niż to ma miejsce w przypadku reklamy kontekstowej – to kolejna, niekorzyść wynikająca z reklamowania firmy na YT.
Krok po kroku – jak opracować strategię reklamową na YouTubie
Jeżeli jesteś już po określeniu celu i budżetu dla Twojej kampanii oraz przeanalizowałeś profil swojej grupy docelowej, dostępne formaty oraz stworzyłeś materiał reklamowy – pozostały Ci stricte praktyczne zadania.
Po pierwsze: Prześlij nagrania reklamowe na prowadzone przez Ciebie konto YouTube.
Po drugie: Utwórz nową kampanię Google Ads.
Po trzecie: Podejmij się konfiguracji reklamy w YT.
Po czwarte: Stwórz grupy reklam i dokonaj wyboru targetu.
Po piąte: Ustal, gdzie Twoje nagranie ma być wyświetlane w kanale YT.
Po szóste: Wybierz materiał audiowizualny, który pragniesz zareklamować oraz zakończ konfigurację reklamy w YT.
Wskazówki
W celu usprawnienia kampanii reklamowej w serwisie społecznościowym YouTube, warto rozpocząć działania z zakresu optymalizacji reklamy. Skup się na analizie wszelkich statystyk, dokonuj precyzyjnych pomiarów konwersji. Zdefiniuj ścisłą grupę adresatów oraz określ szczegółowe cele. Nie pomijaj kwestii budżetu. A na koniec – bądź konsekwentny!